Direktlänk till inlägg 17 juni 2015

Brottom och diskhögar

Av Linda - 17 juni 2015 00:13

Som tur behövde jag inte använda vassa knivar eller så -iaf hemkt mycket :)


Efter att jag hade bytt mina kläder fick jag veta at vi har en grupp på 38 pers

som ska ha tre rätters middag hos oss.

Fick fixa ihop plats och ingredienserna för efterrätten- morotkaka

med jordgubbspuré samt färska bär (bilderna kommer in senare).


Fick lite brottom med att få rätterna färdiga och vid brådskan glömde

jag sätta dem upp på en kärra så att servitören skulle ha lättare att föra dem ut.


Vid sidan om tog jag efterrättsbeställningar emot och försökte göra mitt bästa

på att de skulle komma snabbt men att de skulle se snygga ut. Vissa lyckades jag med

mer eller mindre så som jag hade tänkt.


Hann inte sköta heller disken ordentligt, så disken låg i stora högar efter att värsta

rusningen var över. Chefen kom och hjälpte mig med disken -som tur.


Salens chef satt mig och springa till grannen och söka mynta från grannen,

gick lite på sned när grannens restaurang hade ingen mynta heller. Salen

hamnade servera sina drinkar utan mynta :/


Mice enplace för kvällen blev två stora bunkkar med pizza tomatsås. Missuppfattade

vad min chef menade med hur jag skulle mica såsen, så det blev två bunkkar istället för en :S


Före skiftet var över fixade jag ihop mårgonmålssemlorna till flygvärden (flygvärdinnorna),

rågbröd som botten och de blev fyllda med sallat, tomat, gurka, ost samt kalkon.


Efter att skiftet var över, böt jag om och befallde min andra chef att sitta ned.

Han såg lite förvånad ut, men då kom han ihåg att jag hade lovat massera honom efter skiftet.


Fin skift, med varierande uppgifter och sjuk brottom konstant!



Här är två låtar som jag nyligen upptäckte - och ja da handlar om mat!!     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 18 juni 2015 14:11

Måste bara säga att då man önskar sol avskyr jag regn- dock regn är den perfekta vädern att mysa med varm choklad och lyssna på musik. Tyvääääääärr måste jag dra igen till jobbet och göra en mellan död där.   Om ni har tråkigt gå och kolla in...

Av Linda - 17 juni 2015 14:19

Hurdan mat gillar ni? Superfood? eller soul food? eller McDonalds?   Jim Gaffigan har gjort en X antal stand-up gig på saken och jag tycker att han får stå i spotlight på min sida iaf en liten stund.   Håller på att fixa mig färdig inför sk...

Av Linda - 16 juni 2015 14:34

Idag sms:ade jag kontaktpersonen på jobbet och frågade om ja ska komma på jobb pga ögat, han svarade att om ja tror att jag klarar jobba så ska ja komma pga har inte läkarintyg att jag har nedsatt arbetsförmåga.   Jag tror nog att jag klarar ...

Av Linda - 16 juni 2015 00:05

Denna veckan har börjat i lite snett.  Min kompis stack sitt finger i mitt öga medan han tänjde på sig igår kväll- totalt i misstag. Kanske lite mitt fel med, varför var jag bakom honom så att han hade inte sett mig? Jadu, god fråga de, som jag...

Av Linda - 15 juni 2015 23:42

MÅN-TORS   På måndagen mice enplace jag marinerad kyckling + Mice enplace grönsaker somt getost. Brödbuffén Efterrätter och disk.   FRE   Mice enplace kyckling samt fick skiva bräserad grissida till 200g tjocka skivor (NAM!) Hamna...

Presentation


Kockstuderande, bosatt i Helsingfors

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards