Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Linda - 12 juni 2015 00:02

Måndag


Första dagen på hotellet som hörs till stora Restel-kedjan.

Är nervös och hade haft dålig nattsömn mellan söndag-måndag natt.

Arbetsgivaren hade inte sagt när jag skulle vara på plats så jag var kl 06:55,

köksmästaren såg lite överraskad ut när jag kom intraskandes genom köksdörren.

Han kom inte ihåg om han hade sagt någon tid när jag skulle komma, så vi kom överräns

att jag skulle komma till kvällsturen som började 16:30.


16:30 

Snabb runda i köket före mice enplace kan börja. Fick olika ingredienser 

att finfördela, tomater, zucchini - för det mesta knivhantering, vilket gick trögt

för har inte hållit på och finfördela saker och ting i massor efter första kursen i skolan.

När jag fick allt micat, var de diskens tur vilket jag skötte om resten av kvällen ända till midnatt.


Tisdag 


The Chef gav mig uppgiften att mice enplace morot, två olika tjocklekar med en mandoline (se bild nedan)

och lyckades skära mig på min tumme. Men före de skulle jag fixa brödbordet i skick.

Resten av dagen skrubbade jag dörrar och hantag samt skötte disken.


 

mandoline

Presentation


Kockstuderande, bosatt i Helsingfors

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards