Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Linda - 16 juni 2015 14:34

Idag sms:ade jag kontaktpersonen på jobbet och frågade om ja ska komma på jobb pga ögat,

han svarade att om ja tror att jag klarar jobba så ska ja komma pga har inte läkarintyg

att jag har nedsatt arbetsförmåga.


Jag tror nog att jag klarar mig fint på jobbet idag. Vi får se vad det blir.

Hörs på kvällen igen   


Av Linda - 16 juni 2015 00:05

Denna veckan har börjat i lite snett. 

Min kompis stack sitt finger i mitt öga medan han tänjde på sig igår kväll- totalt i misstag.

Kanske lite mitt fel med, varför var jag bakom honom så att han hade inte sett mig?

Jadu, god fråga de, som jag har inte svar på.


(På jobbet lyckades jag skada min vänstra tumme medan jag skärde morot med mandolinen.)


Var dum och inte besökte jouren redan då på kvällen utan tänkte att fixar de senare.

Min senare blev först efter att jag hade börjat min kvällstur (hann aldrig tillbaka till jobbet).

Ja satt 20:45 i Malm jour och väntade på min tur.

    Läkaren ropade in mig och vi gick igenom vad hade hänt, han kollade ögat och droppade gul färgämne

i ögat samt begärde kolla i två olika riktningar tills han hittade ett sår på hornhinnan.

Läkaren skrev medicinsalva som jag fick hämta från apoteket(stängdes kl 22.00) med 10 min varning -en lätt joggningstur så här på kvällen.


Före jag kom hem var jag via butiken och fuskade med min diet... Köpte godis och pizza... OCH JAG SKÄMS!  

Åt nog pizzan men godiset har jag kvar i skåpet - vill nåågon ha??

Hoppas att min kompis int fattar att läsa min blogg.. Annars blir det extra strikt matkoll på mig.. :SS

OCH extra vandringstur i skogen.. :SS


Kan någon smiska mig på reven så att ja sku orka hålla min diet? Hands up om ngn vill leva med mig en månad och kolla vad jag gör och äter       

Presentation


Kockstuderande, bosatt i Helsingfors

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards